fredag 15 februari 2008

Nu har du bitit fel hand, Prince

Prince stämmer inte bara Pirate Bay på flera miljoner. Han jagar även fans som har länkat till sidor med hans mp3-låtar och det handlar även där om miljonbelopp. Han stannar heller inte vid det utan har också varit ute efter dem som har använder hans bilder till sina hemsidor. Bilder. Till privata hemsidor.

Biter han inte den hand som föder honom nu? Det är ju dessa människor som sedan betalar för att gå på hans konserter. Det är dessa människor som överhuvudtaget gör att han får in pengar. Och ändå är han så småsint att han stämmer dem för att de har använt hans bilder till sina hemsidor. Hemsidor som hyllar honom som artist. Om jag hade varit han så hade jag snarare tackat för gratisreklamen. Och där någonstans tappar man lusten för att försörja honom, bidra till ännu mer pengar i hans kassa. Nu har jag personligen aldrig varit något fan av Prince så mig bekommer det inte nämnvärt.

Men jag kan inte låta bli att tänka; nog var det bättre förr…

Inga kommentarer: