tisdag 19 februari 2008

Finn fel?

Det här till höger är tydligen det som är mest intressant på Aftonbladet. Eller hur ska man tolka att spalten allra högst upp med feta bokstäver ser ut just så här? Om man scrollar ner en bit till så kommer man till en annan, mer blygsam spalt med små tunna bokstäver med ämneskategorier i bokstavsordning där kultur finns med mellan ”kropp och själ” och ”Kärlek och sex”. Men vem behöver kultur när man har Sofies Mode samt möjlighet att läsa om Jennifer Lopez gravidinredning i klick!?

Framförallt Sofies Mode. Särskilt det som heter senaste nytt från LA, som står med vit kitschig text på klatschig rosa bakgrund. Nu är det Converseskor som gäller hörni! Helst rosa. Som stjääärnorna! Hej och hå.

4 kommentarer:

Nina sa...

Sant. Get your point. :)

Mode-Sofi gillar jag iofs, eller...jag har fastnat för hennes modeprogram på TV7...vet inte varför.
Men att hon skulle vara viktigare än Kulturen i stort är naturligtvis ett stort skämt, även enligt mej..

Minna sa...

Det var väl inte Sofies Mode i sig egentligen, jag har ingen alls koll på henne. Det var mest bara att hon tillsammans med klick och nöje får så stor plats medan man knappt hittar till kultursidorna. Jag tycker att det är lite tråkigt.

Sedan är jag kanske lite fördomsfull också :P

Jokim sa...

Oj, nu blev jag sugen på att läsa lite från Sofis mode. Tack för tipset!

/Hakeem

Minna sa...

Varsågod Pikatchoo, varsågod.