torsdag 21 februari 2008

Kulturkväll á la grande

Imorgon ska jag närvara vid en kulturkväll i en villa i utkanten av staden. Eller ja, jag ska hem till mina föräldrar tillsammans med min syster för att äta mat. Troligtvis kommer det också att förtäras vin ur boxar. Och efteråt eller undertiden vinet dricks så ska det tittas på svensk rock från mitten av 80-talet. Närmare bestämt ANC-galan. Det är flera av Sveriges dåvarande artistelit som medverkar, eller medverkade egentligen (fast de medverkar ju fortfarande på min DVD). De jag ser mest framemot att se är Totta’s Bluesband, Eva Dahlgren, Anne Lie Rydé, Imperiet, Mikael Wiehe och Björn Afzelius. Och tack vare Nina, som bland annat skriver om svenska sångerskor från just 80 och 90-tal, så ser jag även fram emot Py Bäckman som jag nog aldrig ens har hört tidigare. Det ska sannerligen bli intressant att se och höra vem hon är och hur hon låter, nu efter allt man har läst om henne.

Jag kommer troligtvis med en utförlig recension av morgondagens eminenta kulturevenemang på lördag.

Om någon redan nu skulle vara intresserad av att ha ANC-galan på DVD så finns den på CDON.com för 129kr.

2 kommentarer:

Nina sa...

Pyyyyyyyyyyyy! -Är Grejen (i min värld)! :D

Minna sa...

Haha jag har förstått det. ;D
Jo, Py, var bra. Jag ska som sagt, lyssna igenom den en gång till.