torsdag 25 mars 2010

Härlig höst på Dramaten

Dramaten har precis släppt program och biljetter för höstens föreställningar och det är inte utan att man längtar lite. Fast att längta till hösten redan i mars och efter en sådan här vinter, det känns väl kanske inte helt okej. Men ändå.

Tänk att Börje Ahlstedt spelar Darwin i en pjäs, ”Darwins kapten”, skriven av Henning Mankell och att Börje spelar huvudrollen tack vare självaste Ingmar Bergman. Tänk sedan att man sätter upp Tjechovs ”Körsbärsträdgården” på stora scen. Fast nu utspelar den sig hundra år in i Tjechovs framtid, alltså för femton år sedan från nu. Och så ”Mannen i ormskinnsjackan” som leker med könsroller och vidare, på Elverket, spelas ”Inferno” baserad på Dante Alighieris ”Den gudomliga komedin”. Jag älskar ”Den gudomliga komedin”!

Jag blir ju helt till mig, vill liksom helst boka biljetter till alla ovan nämnda och det är nu. Jag blir nästan frustrerad som ett litet barn som måste vänta ett helt halvår till julafton, när jag inser att det är ungefär så länge jag kommer att få vänta till dessa pjäser börjar spelas.

Men jag är inte helt förtvivlad, jag har nämligen bestämt mig för att i morgon boka biljetter till ”Jane Eyre”och den föreställningen är redan i maj. Jag skulle boka dem nu på en gång om det inte vore för att jag inte riktigt lyckas tekniken för tillfället. Måtte de inte ta slut!

Inga kommentarer: