lördag 20 februari 2010

Läsplattans vara eller icke vara

Adlibris har, trots en ganska löjlig reklam, nästan sålt slut på sina läsplattor och i den fysiska bokhandeln har de redan börjat efterfrågats. Den här gången satsar man hårt på lanseringen. En läsplatta kostar ca 1500 kronor och e-böckerna mellan 45 och 145. Jag tycker att det är lite mastigt och jag skulle vilja veta varför jag ska köpa en läsplatta istället för att vänta ett par månader och istället köpa boken i en behändig pocket. Och om man nu inte vill att någon ska se vad man läser kan man lätt köpa ett pocketomslag för en 50-lapp (apropå Adlibris reklam med den rödblommiga Harlequin-tanten). Jag är ganska konservativ ibland men jag faller lätt för bra argument.

En aning nere till höger finns en enkät där du kan svara på ifall du kan tänka dig att köpa en läsplatta. Gör gärna det!

2 kommentarer:

RJ sa...

Jag har en läsplatta och är mycket nöjd med den. Tänk bara att kunna ha alla mina böcker, tidningar, dokument på drygt 200 gram. Får lätt plats i fickan eller handväskan. Jag kan även låna böcker på nätbiblan elib.se. Jag tror absolut att ebokläsaren har en framtid även här i Sverige. (Populär i US ).
Tack för ordet...RJ

Minna sa...

Vad kul att det finns ett nätbibliotek, det visste inte jag. Och kul att höra från nån som har en läsplatta och är nöjd med den.