torsdag 31 juli 2008

Gladmusik

Det finns musik som alltid får en på bra humör, oavsett hur humöret såg ut innan man lyssnade på just den där låten. Den som får en att vilja hoppa runt i vardagsrummet och mer skrika än sjunga med i texten. Den som bara genom introt gör att man får ett leende på läpparna. Det är egentligen helt fantastiskt hur stor inverkan musik har, åtminstone på mitt humör. På mitt liv till och med.

Hur som helst så är det alltid roligt att hitta nya gladlåtar, vilket man ju gör lite nu och då. För det är ju så, att i början har de en förmåga att göra en på lite extra bra humör. Anledningen till att jag skriver det här inlägget just nu är Miss Li. För ärligt, kan man bli annat än glad av den här?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Åh jag älskar låttips och det här svängde ju! Några av mina gladlåtar:
Shakedown on 9th street (Ryan Adams)
Love me like you (Magic Numbers)
Animal crackers (Melanie)

Minna sa...

Ja, visst blir man glad av den!
Ska kolla upp dem! Love me like you är skitbra :D

En annan gammal klassisk gladlåt är Happy togehter med Turtles. Den må vara gammal men det får mig ändå på bra humör varje gång!