tisdag 10 juni 2008

Min stereo - Amy MacDonald

Jag vet inte om det är jag som börjar bli gammal eller om det är de jag lyssnar på som börjar bli yngre. Amy MacDonald är född 1987 men har en röst som definitivt inte skvallrar om en ung ålder. Dessutom kan man ana den där skotska dialekten som jag är så svag för även om hon oftast låter engelsk och ibland nästan irländsk.

Hennes låtar från albumet ”This is life” får mig att må bra. En del av dem får mig till och med att hoppa runt i lägenheten och de gör livet lite lättare att leva. Men det betyder absolut inte att texterna är lättsamma. Snarare tvärtom. Och det är en del av det som gör henne så bra.

Jag hoppas att Amy MacDonald inte är en sådan artist som försvinner efter ett tag, utan att hon håller sig framme, gör sig hörd och fortsätter att producera. Jag gillar starka tjejer som henne. Extra roligt är det att hon kommer från Skotland. Heja henne!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fuckin-A

Cranberries möter Lena Malmborg. Mycket trevligt. Tack för tipset, nu ska jag ladda h.. eeeh köpa skiva :)

Minna sa...

Cranberries ja, jag letade efter det namnet i minnet men kunde inte komma på det.

Varsågod :)

Nina sa...

"A wish for something more" säger jag bara!

Minna sa...

Nina: Den är bra! Fast min absoluta favorit är nog "Youth of today" :)

Anonym sa...

Ok, då slänger jag in "Run" som favorit. Men jag vill ge Nina medhåll i sitt favoritande med.

Ahvaffan, hela skivan är ju klockrent skitbra. Återigen, tack för tipset!

Minna sa...

Det är ingen hejd på bra låtar på den där skivan. Såna skivor gillar vi :)

Anonym sa...

hur är det egentligen med er bloggare, ser ni att man har kommenterat så här gamla inlägg?

Om du gör det så spelar Amy Macdonald på Debaser Medis 29:e oktober. Ses vi där eller?

Minna sa...

Käp: Jag gör´t!

Men jaaa, klart vi gör! Tack för tipset! :D

Unknown sa...

Hej hopp! Får man fråga så här lite i efterhand hur den där konserten var? :)
Jag upptäckte henne försent så det blev inget för mig, blir så när man aldrig lyssnar på radio kanske... har du hört special edition versionen av This is the Life med en bonusskiva? Några till låtar med hennes magiska röst, ett måste!
Ha det vackert.

Minna sa...

Hej! Konserten var kanon. Finns ombeskriven lite grann här http://minnareten.blogspot.com/2008/10/nr-man-r-p-konsert-s-r-det-minst-lika.html eftersom den här bloggen numer är lite nedlagd och alla kulturupplevelser samlas i min vanliga blogg.

Det har jag inte, men jag ska nu! Ha det fint!

Unknown sa...

Hej hej! Tänkte bara tipsa om en tävling som precis gått av stapeln. Man kan vinna Amy MacDonald biljetter till hennes konsert nu på måndag på Berns.

http://www.universalmusic.se/artister/amy-macdonald

Klicka på länken ovan så kan du läsa om den.

Jag hoppas att det kan vara en kul grej.

Mvh

Moojjiito

Anonym sa...

t's such a tickety-boo site. cool, extraordinarily stimulating!!!

-------

[url=http://oponymozgowe.pl]Opony[/url]
[url=http://pozycjonowanie.lagata.pl]Pozycjonowanie[/url]

[url=http://zorkaproject.pl/zdrowie,i,uroda/opony,s,5194/]opony[/url]